Fördelarna med reklammuggar är många och varierade: de är användbara, de är perfekta att trycka både bilder och text på och de kan ges bort till alla typer av människor. Idag finns det massor med snygga muggar som man kan låta representera sitt företag och man kan själv bestämma hur de skall se ut, vilken modell de skall vara och hur man vill förmedla sitt budskap med dem. Vill man bara att ens logo skall synas eller vill man ha ett intrikat budskap, en karta eller ett antal bilder på dem?

Ytterligare en fråga är hur många muggar man behöver beställa? Räcker det med att man helt enkelt beställer lika många som man har anställda eller bör man köpa ett större antal? Svaret är naturligtvis att det helt beror på vad man hade tänkt göra med dem. Vill man endast ge dem till personer inom företaget för att visa sin uppskattning och öka gemenskapen eller vill man använda dem som ett sätt att etablera nya kontakter och bevara redan existerande? Tänker man dela ut dem på en mässa eller en konferens?

Till skillnad från många andra reklamvaror så går muggar inte ur och de kan stå lagrade under en lång tid. Jämför detta med godis som kan bli skämt eller pennor som kan torka! Muggar håller i princip för evigt och det innebär automatiskt att man kan beställa ett större antal än vad man initialt tror att man behöver. Hellre ha för många än för få! När man har delat ut de muggar man beräknat så kommer det alltid komma till extra mottagare, som till exempel kunder som kommer på besök eller att en anställd råkar ha sönder sin mugg.

Tänk därför över hur många du kommer att behöva och lägg på ungefär tio procent så har du en bra reserv som kan bli räddaren i nöden!